Ärikeskkond on kiires ja pidevas muutuses. Ka kliendi ostukäitumine on muutumas –  üha rohkem langetavad kliendid ostuotsused oma arvuti taga ja järjest rohkem inimesi kasutab otsuse jaoks vajaliku info hankimiseks nutitelefoni abi.

Kaaludes poes olles oma ostuotsuseid googeldab 82% ameeriklastest infot nutitelefoni kaudu


91% nutitelefoni kasutajatest pöördub oma otsinguga nutitelefoni poole siis, kui tahab lahendada oma eelseisvaid ülesandeid.

Google’i kasutajauuringud näitavad, et mobiiltelefon võimaldab inimestel tegutseda koheselt, reageerides suvalisele impulsile ja seda suvalisel ajal. Nutitelefoni kasutajad tegutsevad kiiresti, siis kui nad tahavad midagi õppida, leida või osta.

Ei ole palju näiteid edukatest füüsilise poe omanikest, kes panustavad palju oma aega ja raha, et saada kliendid poodi, kasutades plakateid, flyereid, tele ja raadio reklaami, kuid hiljem ei ole huvitatud kliendi tagasidest poes – kas toode, mida kliendid tahavad oli kättesaadav, kas toote tutvustus oli arusaadav, kas teenindus oli sõbralik ning mured olid lahendatud, kas üldiselt poe külastus vastas klientide ootustele? Sama lähenemine ja huvi kliendikäitumise ning tagasiside vastu on oluline ka interneti keskkonnas.

Tuleb pidevalt ennast ja oma meeskonna treenida küsima:

Millised andmed aitavad meil mõista internetis kliendi ostukäitumist ning langetada otsuseid ja teha tegevusi, mis muudavad meie lehe külastajad maksvateks klientideks?

United Skills’i soovitused, kuidas olla eduks internetis ja vastata klientide ootustele:

1. Mõista ja kaardista oma kasutaja otsuste teekonna kaart

Mõista, kes on toote ja teenuse kasutaja, millist elu ta elab ja kaardista teekond (otsuseid mida ta teeb). See teekonna kaart peab näitama, kuidas klient liigub ja mida klient ootab otsuse langetamise hetkedel (nt. oluline info tootekirjeldusel, mis aitab teda ostu sooritada). Tuvasta teekonnal kohad, kus kaotus oleks teie jaoks liiga kallis (näiteks – inimene on valmis ostu sooritama, kuid tehnilise takistuse tõttu ei suuda seda teha).

2. Mõista, mis on inimese hetkevajadus just selles kohas, kus ta asub

Pange ennast kliendi rolli ning vaadake ostukogemust tema silmade läbi. Küsige – mis aitaks ostuotsust teha lihtsamaks ja kiiremaks. Mis just sel hetkel aitaks teda ostu sooritama? Igal sammul teie tahate võita klienti ostule lähemale.

3. Andke väärtuslikku lisainfot, mis annab hea kogemuse kliendile.

Näiteks lisage asukoha info otsingureklaamis, et näidata infot kasutajale just siis, kui ta otsib seda.

4. Optimeerige kasutaja teekonna sammud

Mõistke kogu liikumise teekonda ja veenduge, et teie toodete sõnumid on kooskõlas alates sellest kohast kui inimene näeb teie infot otsingus (reklaamis), siis kodulehel ja hiljem ostu sooritamisel. Kõik sammud peavad toetama kasutaja sujuvat liikumist otsuseni.

5. Mõõda iga otsustamise sammu

Kuigi kõiki olulisi hetki veel ei ole võimalik oma lehel mõõta, siis ikkagi omanikuna on oluline harjutada ennast ja oma meeskonda mitte kaotama silmist olulisi kliendi otsustamise kohti, kus nad lahkuvad teie poolt kujundatud teekonnal.

Töövahenditest

Google Analytics ei ole ainukene instrument – analüütika vahendeid on palju ja iga päevaga neid tuleb juurde. Oma väikses meeskonnas haldame paljude firmade kliente nende otsuste teekonnal, reklaame, reklaamikontosid, lehekülgi. Oleme suutnud oma tegemisteks valida meie jaoks hästi toimivate tasuta instrumentite valikut ja instrumente oleme tutvustanud juba varasemas blogiartiklis siin


7 veebruaril  toimub ettevõtete omanikele hommikukohviga seminar, kus toome näiteid ning anname ülevaate:

  • Millised on tasuta analüütika tööriistad, mida omanikud võivad koheselt võta kasutusse?
  • Kuidas nende abiga paremini mõista kodulehe külastajate käitumist?
  • Kuidas oma kliente soovitud tulemusteni juhendada?