INTERNETIS MÜÜMINE: 7 PÕHILIST VIGA, MILLE VÄLTIMINE TAGAB EDU

Eesti ettevõtted ei tohiks internetti kui müügikanalisse ükskõikselt suhtuda. Interneti, kui müügikanali potentsiaal on paljudele ettevõtetele veel avastamata ning iga tegemata jätmine või valesti tegemine võib teha tulevikus karuteene. Statistikaameti andmetel kasvas jaemüük interneti või posti teel 2014. aastal Eestis 36%. Kui Sinu ettevõtte tegeleb internetis toodete müügi või teenuste pakkumisega ning ei saavutanud edu, siis on kuskil jäetud midagi tegemata või tehtud valesti. Meie klientide probleemidest lähtuvalt toome välja seitse põhilist viga, mis pärsib edu internetis müümisel.

1. EI MÕISTETA SIHTRÜHMA

Ettevõtja, turundustöötaja või eestvedajana on ülioluline tunda oma sihtrühma. Sihtrühm on Sinu olemasolevad ja tulevased kliendid. Nemad toovad Sulle raha. Kõik, mis Sa teed, peab kokku langema sellega, mis nemad tahaksid, et Sa teed. Kui Sa oma sihtrühma ei tunne, siis ei pruugi sõnumid neid kõnetada, sest koduleht ei vasta nende ootustele ning müüginumbrid ei suurene.

Sihtrühma mõistmisel on meie kliente aidanud järgmised küsimused:

Kas tead, millist “keelt” Sinu potentsiaalne klient kasutab – terminoloogia ja sõnakasutus? Mida nad armastavad ja mida vihkavad? Millised on nende probleemid, millele nad otsivad lahendust?

Kui Sind huvitavad kõik abistavad küsimused, siis saadame need heameelega Sulle e-kirjaga – selleks täida lõpus olev vorm.

2. KODULEHT EI OLE ATRAKTIIVNE

Koduleht on vundament, mille peale rajatakse turundus ja müük internetis. Koduleht on Sinu pood ja müügimees virtuaalsel kujul. Koduleht peab olema kaasaegne, loogilise struktuuriga ning andma võimalikult hea kasutajakogemuse.

Järgmistele küsimustele vastamine teeb selgemaks, kas su koduleht on ülesehitatud, et inimestele meeldida ja ärile kasulik olla või kus on paranemisruumi.

Kas Su koduleht loob ettevõttest positiivse kuvandi? Millest lähtub Su koduleht? Kas toodetest/teenustest või kliendist? Mida inimene Su kodulehele tulles soovib näha? Kas Su koduleht on mobiilisõbralik? Näiteks ava koduleht oma nutitelefonis ning uuri, kas sul on kõik info kergesti loetav ja kättesaadav, ilma et peaksid sisse ja välja zoomima.

3. KODULEHT EI OLE LEITAV

Koduleht peab olema leitav kõigile, kes sind teavad ja kõigile, kes otsivad tooteid ja teenuseid, mida sinu ettevõte pakub. Selleks, et olla leitav on kaks erinevat varianti: tasuta ja tasuline. Tasuta variant eeldab pidevat tööd koduleheküljega, mis nõuab vastavaid teadmisi ja annab tulemuse alles mõne aja möödudes. Paljud ettevõtte turundusega seotud inimesed sisestavad Google otsingusse oma firma nime ja on “rahul”, et see on kohe esimene vaste Google otsingus. Kuid kas potentsiaalsed kliendid oskavad otsida kohe firmat või pigem otsivad konkreetset toodet või teenust? Kui Sind ei ole oma valdkonna teenuse või kauba Google´i esimesel otsinguleheküljel, siis on tõenäosus väike, et Sind leitakse.

Kuidas ja milliste märksõnade/fraasidega otsitakse teenuseid ja tooteid, mida pakud?

Näide: Inimesel on mure, et kes ja kuidas eemaldaks tema autolt värvikahjustuse. Milliste märksõnade järgi ta seda otsib? “Auto värviparandus”, “kriimude eemaldamine” või hoopis “mõlkide eemaldamine”? Enam ei pea seda arvama, sest on olemas tööriistad, mis Sulle seda näitavad.

4. EI JÄLGITA KLIENDI KÄITUMIST

Sa võid teha suuri ja kulukaid kampaaniad, kuid kas Sa oled tulemustega rahul? Sul on märkimisväärne veebiliiklus kodulehel, kuid potentsiaalne klient lahkub Sinu kodulehelt ostu sooritamata või teenust tellimata? Meie poole pöördunud kliendid tihti ei tea, mis kodulehel tegelikult toimub või ei toimu ning miks see nii on. Kui sihtrühm on korrektselt määratletud ja õiged inimesed tulevad veebilehele, siis miks nad ometi ei osta?

Küsimused, millele vastamine aitab tuua selgust: Milline on teie veebi müügitunnel? Kui mugav/arusaadav/märkamatu on müügitunnel teie kliendile? Kas Sa tead millisel lehel/sammul potentsiaalsed kliendid peatuvad ja miks? Kas nad üldse jäävad kodulehel ja uurivad võimalusi või lahkuvad kohe? Millise toote/teenuse juures nad veedavad rohkem aega?

5. SISU, MIS EI PANE KLIENTI TEGUTSEMA

Tänapäeva turunduse kandvaks jõuks internetis on sisu. Selleks, et klient ostu sooritaks, ei piisa ainult tooteinfost, kirjapandud visioonist või firma suvepäevade piltidest. Statistika näitab, et 94% inimestest, kes saabuvad sinu kodulehele, ei ole valmis sooritama ostu. See tähendab, et Sul on vaja see 6% kätte saada ning selleks on sisu Su kodulehel.

Sisu peaks andma külastajale väärtust, mis tõstab Sinu usaldusväärsusust. Alles pärast usaldusväärsuse tekkimist on võimalik, et tehing toimub.

Kas Sul on selge arusaam soovitud tegevustest, mis külastaja peaks tegema Sinu kodulehele saabudes? Külastajale liiga palju valikuid andes muudad otsustamise raskeks ning tõenäoliselt lahkub ta ilma soovitud tegevust sooritamata. Kas sa pakud oma kodulehe külastajatele väärtust ka siis, kui ta midagi ei osta?  Kas “see” väärtuslik tuleb selgelt välja ja on üheselt mõistetav kodulehe külastajale?

6. KLIENDIST LOOBUTAKSE LIIGA KIIRESTI

Üks enamlevinud murekoht internetimüügis ja -turunduses on see, kui inimene siseneb müügitunnelisse, kuid ei vii oma tehingut lõpuni. Ei ole mõistlik jääda lootma sellele, et nad ise tulevad kunagi tagasi. Digitaalne turundus on andnud meie kätte tõhusad vahendid, et olla olemas õigel ajal, õiges kohas, õigete inimeste jaoks. Google Analytics, AdWords, Facebook võimaldab pakkuda kodulehe külastajatele uusi pakkumisi, mis viivad või toovad nad tagasi tehingu sooritamiseni.

7. PUUDUB INIMENE, KES TEGELEB TURUNDUSEGA INTERNETIS

Meie kogemus näitab, et kui on soov ettevõtte müügitulemusi internetimüügis parandada, siis ei saa seda teha “möödaminnes”. Palju saab ise ära teha, kuigi tihti napib selleks ettevõttel endal just ressurssi aja või teadmiste osas. Heade tulemuste saavutamine eeldab inimest, kes teab mida ja kuidas teeb.

Artikkel meeldis?Jälgi meid ja saad iganädalasi uudiseid

Teenus, mis artikli sisu toetab

Suurenda Müüki kodulehel ja e-poes